17.4.2020
Ode dne 20. 4. 2020 je nařízeno všem orgánům veřejné moci a správním orgánům, aby v rámci svých pracovišť dodržovaly následující pravidla:
- upřednostňovat písemný, elektronický či telefonický kontakt před osobním kontaktem ve všech případech, kdy je to možné, avšak při současném umožnění osobního kontaktu klientům v úředních hodinách platících před vyhlášením nouzového stavu;
- při osobním kontaktu přijmout opatření zabraňujících přímému kontaktu bez bariéry do 2 metrů, je-li to možné;
- vytvořit podmínky pro dodržování odstupu mezi osobami alespoň 2 metry, je-li to možné, zabránit shlukování osob na chodbách nebo v čekací zóně;
- rozmístit stojany pro dezinfekci rukou do klientských prostor;
- použít ochranný prostředek dýchacích cest;
- provádět zvýšená hygienická opatření v místě provozu;
- přijímat dokumenty od klientů/veřejnosti přednostně prostřednictvím elektronické komunikace, je-li to možné;
- dochází-li ke kontraktu se zaměstnanci jiných orgánů a institucí, jednání probíhají přednostně vzdáleným způsobem, pokud osobně, pak za zvýšených hygienických opatření;
- použít tato opatření přiměřeně i pro vnitřní styk zaměstnanců v rámci orgánu;
- zajistit činnost orgánu tak, aby případné karanténní opatření vůči části zaměstnanců neohrozilo akceschopnost orgánu.